Keresőoptimalizálás

Ez az a hely ahol információkat tudhatsz meg rólam és a szolgáltatásaimról amiket biztosítok: Keresőoptimalizálás
SEO
(Search Engine Optimization)
Keresőoptimalizálás
Mi is az a SEO / Keresőoptimalizálás?

A SEO (angolul Search Engine Optimization) keresőoptimalizálás rövidítése. Egyszerűen fogalmazva, azt jelenti, hogy a weboldalad láthatóságának növelése, amikor az emberek a vállalkozásoddal kapcsolatos termékeket vagy szolgáltatásokat keresik a Google-ben, a Bing-ben vagy más keresőmotorokban. Minél jobb a láthatóságod (helyezésed) a keresési eredmények között, annál valószínűbb, hogy felhívod magadra a figyelmet leendő és meglévő ügyfeleid számára.


A keresőoptimalizálás során az organikus keresési eredményekre fókuszálunk.


A SEO mellett vannak a fizetett hirdetések, amelyek a Google PPC (Pay-per-click) kategóriába tartoznak. Itt azért fizetsz, hogy adott kifejezésekre a te oldalad jelenjen meg jó pozícióban a hirdetések között.


Ez a két kategória alkotja együtt a Keresőmarketinget (SEM – Search Engine Marketing)

Hogy működik a SEO?

A keresőmotorok, mint például a Google és a Bing botokat használnak az internetes oldalak feltérképezéséhez, weboldalról-weboldalra haladva, információkat gyűjtenek ezekről az oldalakról és indexbe teszik azokat. Úgy gondolj az indexre, mint egy hatalmas könyvtárra, ahol egy könyvtáros előhúzhat egy könyvet (weboldalt), hogy segítsen megtalálni azt, amit éppen keresel.


Ezután az algoritmusok az index oldalait elemzik, rangsorolási tényezők vagy jelek százainak figyelembevételével, annak meghatározása érdekében, hogy a keresési találatok, milyen sorrendben jelenjenek meg.


A rangsorolásban számít a tartalom minősége, a kulcsszavak, a bejárhatóság és az oldal sebessége is fontos tényező.


Ha ellenőrizni akarod oldalad, hogy mennyire jó SEO szempontból, akkor a Google PageSpeed Insights szolgáltatását használhatod:



Ez megmutatja, hogy az oldal mennyire gyors, mennyire jó a felhasználói élmény és mennyire mobilbarát.


On-page SEO

A weboldalad esetében a következő optimalizálásokra kell figyelned:


    - elsődleges kulcsszó
    - oldal címe
    - weboldal URL-je
    - címsorok
    - meta leírás
    - kép adatok kitöltése
    - tartalom

Off-page SEO

Az off-page SEO az oldaladtól függetlenül történik, de az oldaladra van hatással:


    - mennyi link (backlink) mutat az oldaladra
    - ezek a linkek mennyire hiteles oldalakról érkeznek
    - milyen a hivatkozás szövege az adott linknél